Veelgestelde vragen

 

Neem even de tijd om te zien of je vraag tussen onze "veelgestelde vragen" staat. Mocht je vraag hier niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op. Je kunt de antwoorden bekijken door te klikken op de relevante vraag aan je zoekopdracht.

Vragen over bestellingen

Winkelwagen

Kan ik artikelen direct toevoegen aan mijn winkelwagen?

Als je het artikelnummer al kent, kan je de directe invoer gebruiken om het gewenste artikel snel en direct aan de winkelwagen toe te voegen, zonder dat je de productkeuzepagina hoeft te openen. Je vindt de knop bovenaan in het navigatiemenu, naast de zoekfunctie. Voer het artikelnummer, de hoeveelheid en de commissie in. Klik vervolgens op "In de winkelwagen” en de artikelen worden toegevoegd aan de winkelwagen.

Alternatief kun je ook een bestellijst opstellen in Excel en deze uploaden naar de winkelwagen. Als je bestellingen offline registreert met professionele software en opslaat als haefbest.dat, kun je dat bestand ook importeren in je winkelwagen.

Hoe kan ik een bestand met een bestelling aanmaken en uploaden naar de winkelwagen?

Je kunt je online winkelwagen via een upload direct vullen met een offline ingevuld orderbestand. Zo kun je artikellijsten gemakkelijk en snel omzetten naar bestellingen.

Deze functie kan ook nuttig zijn als je je bestellingen via een afzonderlijk programma wil aanmaken. Als dat programma de mogelijkheid biedt om een orderbestand te exporteren, kan je dit in het Excel-sjabloon invoegen en vervolgens uploaden.

Download het Excel-sjabloon voor het offline orderbestand:

Meld je eerst online aan op onze website met je inloggegevens.

Klik op "Bestand uploaden" in de winkelwagen. Deze functie bevindt zich bovenaan op de winkelwagenpagina. Er verschijnt een nieuw menu. Download hier eerst het Excel-sjabloon.

Dit bestand kan je openen in Excel. Deze tabel moet je opnieuw opslaan als XLS (1997-2003) of XLSX (2007).

Dit Excel-bestand kan nu worden gebruikt als sjabloon voor alle toekomstige bestellingen.

Alle toekomstige wijzigingen in het bestand worden dus automatisch opgeslagen in Excel-formaat.

Met behulp van dit orderbestand kan je de gewenste producten doorgeven, maar ook de bijbehorende "kopgegevens" van je bestelling. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je eigen referentie voor de bestelling, of aan de leveringsopties en het afleveradres.

Voorbeeld van orderbestand in Excel​​​​​​​​​​​​​​

Upload het offline orderbestand:

Meld je eerst online aan op onze website met je inloggegevens.

Klik op "Bestand uploaden" in de winkelwagen. Deze functie bevindt zich bovenaan op de winkelwagenpagina. Er verschijnt een nieuw menu. Klik op "Bestand uploaden", selecteer je bestand en klik vervolgens op "In de winkelwagen".

Als je bestellingen offline registreert met professionele software en opslaat als haefbest.dat, kan je dat bestand ook importeren naar de winkelwagen.

Waar kan ik mijn afgebroken winkelwagen vinden?

Je afgebroken winkelwagen wordt 90 dagen bewaard. De meest recente status is op elk moment te vinden op de winkelwagenpagina. Als je de inhoud van je winkelwagen permanent wil bewaren, kan je de selectie van artikelen ook opslaan. Voor toekomstige bestellingen kan je dan je opgeslagen "boodschappenlijstje" gebruiken, om de artikelen op je lijst gemakkelijk opnieuw in de winkelwagen te leggen en snel te bestellen.

Na de bestelling

Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen?

Iets vergeten of verkeerd ingevoerd? Informeer zo snel mogelijk bij je Häfele-contactpersonen naar de mogelijkheden om je bestelling aan te passen. Zolang de status ''Aangemaakt'' wordt weergegeven, is een wijziging nog mogelijk. Als deze status niet meer wordt weergegeven, dan is je bestelling al in behandeling.

Waar kan ik de status van mijn bestelling(en) zien?

Je kan de status van je bestelling(en) bekijken onder "Mijn account" > "Mijn bestellingen".

In de weergegeven tabel zie je de status. Bovendien kan je met filters zoeken naar de verschillende statussen.

Wat betekent de bestelstatus onder "Mijn bestellingen"?

De bestelstatus geeft een gedetailleerd inzicht in de status van je bestelling. Gebruik de filteroptie op de pagina "Mijn bestellingen" om specifiek te zoeken naar bestellingen op basis van hun status.

In behandeling
Je bestelling is bij ons aangekomen en wordt verwerkt.

In voorbereiding voor verzending/verzending open
Je bestelling wordt verwerkt in het logistieke centrum van Häfele en wordt klaargemaakt voor verzending of afhaling. Vanaf dit moment kan je je bestelling niet meer wijzigen.

Verzonden
Je bestelling is verwerkt en overhandigd aan de logistieke dienst.

Gebruik de volgfunctie voor je pakket om de huidige locatie van je pakket te zien en de geschatte levering te controleren.

Wijzigingen mogelijk
Je kan een ingezonden bestelling nog wijzigen, totdat deze door ons verder is verwerkt. Neem contact op als je nog meer vragen hebt.

Op afroep
Je hebt een opdracht op afroep ingezonden. Om de verwerking van de bestelling in gang te zetten, wijzig je de verzendmethode onder "Mijn bestellingen" en sla je de wijziging op. Vervolgens gaan we aan de slag met je bestelling.

Klaar om af te halen
Je bestelling ligt klaar om afgehaald te worden bij het logistieke centrum van Häfele in Nagold. Houd rekening met de afhaaltijden: weekdagen, ma-vr 06:00-18:00 u.

Afgehaald
Je bestelling is al afgehaald bij het logistieke centrum van Häfele in Nagold.

Geannuleerd
​​​​​​​Je bestelling is volledig geannuleerd.

Hoe kan ik mijn huidige en oude bestellingen doorzoeken?

Onder "Mijn bestellingen" in de online winkel vind je een overzicht van je huidige en oude bestellingen.  Gebruik de filter- en zoekopties om alles gemakkelijk terug te zoeken.

  • Kies een periode.
  • Kies een status.
  • Voer in het zoekveld de commissie, de referentie of het artikelnummer in waarnaar je in je bestellingen wilt zoeken.

Het systeem geeft de overeenkomende bestelling weer. Op deze manier kan je bestelgegevens achteraf bekijken, maar ook hele orders of artikelen nabestellen.

Waar vind ik een overzicht van mijn meest bestelde artikelen?

Ga voor een overzicht van je meest bestelde artikelen in je account naar "Mijn bestellingen" > "Mijn favorieten". De rangschikking is aflopend gesorteerd op basis van de artikelen die je de laatste 6 maanden het vaakst hebt besteld.

​​​​​​​

Waar kan ik zien wanneer mijn verzonden pakket zal worden geleverd?

Häfele levert bestelde artikelen meestal direct de volgende dag, of op je gewenste datum. Als het pakket al verzonden is, kan je de zending volgen en de actuele status of bezorginformatie direct opvragen.

Ga naar "Mijn bestellingen" en selecteer de verzonden bestelling.

Selecteer op de pagina met bestelinformatie de leverbon van het gewenste item.

Klik op de pagina van de leverbon op het zendingsnummer om de actuele verzendingsinformatie van de logistieke dienstverlener te zien.

Klachten en retourzendingen

Hoe kan ik een klacht indienen over defecte artikelen of producten terugsturen die ik te veel heb besteld?

Als je een klacht wilt indienen of je bestelling wilt retourneren, houd dan rekening met de voorwaarden voor klachten en retourzendingen.

Onder "Mijn bestellingen" kan je een nieuwe klacht aanmaken op de overzichtspagina van de bestelling of op de pagina met de leverbon.

Bij een klacht kan je voor elk artikel een van de volgende maatregelen kiezen:

Retourzending voor krediet – voor goederen die niet langer nodig zijn

Vervangende levering – voor beschadigde of defecte artikelen

Nalevering – bij een onjuiste of onvolledige levering

Overig – voor alle andere gevallen

Onder "Mijn reclamaties" vind je een overzicht van je klachten en de bijbehorende status.

Let op: stuur goederen nooit ongevraagd retour.

Wat betekent de status bij een klacht?

De status geeft een gedetailleerd inzicht in de status van je klacht.

In behandeling
Je klacht is ontvangen en klaar voor behandeling.

Ter controle/gecontroleerd
We werken aan je klacht. Als we vragen hebben, zullen we contact opnemen om je klacht zo snel mogelijk af te handelen.

Melding afgehandeld
Als we klaar zijn met de controle, laten we je weten wat de volgende stappen zijn. Als we je vragen om goederen terug te sturen, ontvang je hiervoor een retourbon.

Afgewezen
​​​​​​​In sommige gevallen kunnen goederen niet worden teruggenomen. Als het bijvoorbeeld gaat om artikelen die speciaal voor jou zijn gemaakt, kan een restitutie worden afgewezen. Wij doen ons best om dit te voorkomen. Mocht dit toch gebeuren, dan leggen we de redenen graag uit in een gesprek.

Verlanglijstje

Kan ik een notitie maken van interessante producten?

Er zijn bepaalde artikelen die je steeds weer nodig hebt, zoals bijv. Minifix-connectors, bouten of schroeven. Hiervoor is de functie het verlanglijstje. Deze functie helpt je bij je bestellingen en om deze sneller door te geven.

Je slaat de inhoud van je winkelwagen als verlanglijst op. Je kunt zoveel verlanglijstjes maken als je wilt. Je vindt al je verlanglijsten met gemarkeerde artikelen onder "Mijn account" en je kan ze op ieder gewenst moment toevoegen aan je winkelwagen.

Als je een verlanglijstje niet meer nodig hebt, klik je op het pictogram "Verwijderen".

Je kan artikelen ook rechtstreeks vanaf de productpagina toevoegen aan een bestaand of nieuw verlanglijstje.

Tip van onze experts:

Verlanglijstjes zijn niet alleen handig bij standaardartikelen als Minifix-bouten of schroeven. Je kan ook zelf lijsten maken voor specifieke meubeltypes, en zo je offertes organiseren of lijsten maken voor een bepaalde klant.


Naar verlanglijstje

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van de levering en de verzendmethode. Je vindt de voorwaarden voor onze standaardverzending in je gebruikersaccount onder "Mijn profiel".

Vragen over leveringen

Wanneer kan ik mijn levering verwachten?

Bij het plaatsen van de bestelling ziet u direct de beschikbaarheid van het product. Uw bestelling wordt indien voorradig binnen 1-2 werkdagen geleverd.

Wat zijn de leveringskosten?

Bij bestellingen boven de € 150 worden er geen verzendkosten in rekening gebracht, bij bestellingen onder de € 150 worden er € 6,95 verzendkosten in rekening gebracht.

Kan ik zelf het levermoment bepalen?

Bij het plaatsen van de bestelling kan per artikel aangeven wanneer u de bestelling wenst te ontvangen. 

Kan ik het afleveradres aanpassen?

U kunt het afleveradres per order aanpassen, het afleveradres moet wel in Nederland liggen. 

Kan ik mijn bestelling volgen?

U kunt de status van uw bestelling volgen door naar de specifieke order te gaan in uw account. Wanneer uw order is overgedragen aan de vervoerder kunt u middels het verzendnummer de status van de levering volgen. Wanneer uw order vervoerd wordt met DPD Pakketservice ontvangt u ook per mail een update en een track & trace link. 

Vragen over producten

Ik heb een vraag over een product.

Voor vragen over producten kunt u contact opnemen met uw vaste binnendienst medewerker. Uw vaste contactpersoon staat vermeld in uw online account. Onze medewerkers zijn tijdens kantoortijden bereikbaar per mail of telefoon.

Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?

Nee, de prijzen op de website zijn exclusief BTW. 

Website gerelateerde vragen

Hoe kan ik inloggen?

Rechts bovenaan op de website vindt u de knop "login". Wanneer u hier op klikt kunt u uw inloggegevens invullen (en bewaren). 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u onder login klikken op 'wachtwoord vergeten' en vervolgens uw e-mailadres invoeren. Wij mailen u dan een nieuwe wachtwoord.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In uw account onder het kopje "mijn profiel" kunt u uw wachtwoord wijzigen. 

Ik ben klant, hoe krijg ik toegang tot mijn online account?

Registreer uw gegevens door bij login op 'registratie' te klikken. Na uw registratie als klant ontvangt u van ons per email een klantnummer en wachtwoord. Hiemee kunt u online inloggen. Wanneer u uw gegevens kwijt bent kunt u via 'wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord opvragen. 

Hoe kan ik prijzen zien?

Wanneer u ingelogd bent, kunt u de prijzen bekijken.

Waar kan ik mijn verlanglijst vinden?

Na inloggen in uw account heeft u de mogelijkheid om verlanglijstjes in te zien en aan te maken. Klik op het kopje 'verlanglijst' onder 'mijn account'. 

Waar zijn mijn opgeslagen adressen?

Alle door u opgeslagen afleveradressen vindt u in uw account onder het kopje "adressen". Hier kunt u adressen toevoegen, wijzigen of verwijderen. 

Waar kan ik problemen over de website melden?

Wanneer u problemen ondervindt met de website kunt u per mail: info@hafele.nl of per telefoon 055-5384600 contact met ons opnemen.

Hoe weet ik of een product op voorraad ligt?

Wanneer u ingelogd in uw account een specifiek product geselecteerd heeft, kunt u eenvoudig zien of het artikel beschikbaar is.

Hoe kan ik producten vergelijken?

Wanneer u op de producten pagina bent kunt u op de knop "vergelijken" klikken. Dit kunt u doen bij alle producten welke u wilt vergelijken. Vervolgens  klikt u op "selectie vergelijken" en kunt u op eenvoudige manier de door uw geselecteerde artikelen vergelijken. 

Artikelen uploaden van jouw eigen Excel bestand

Werk jij veel met Excel? Of met programma’s waaruit je gemakkelijk Excel bestanden exporteert? Dan kan het je veel tijd besparen door jouw Excel bestand te uploaden in ons bestelsysteem.  Download eenmalig onze eigen template of gebruik jouw eigen Excel bestand. Hoe? Dat leggen we je uit in dit filmpje.

Vragen over account en orders

Hoe kan ik klant worden?

U kunt klant worden door naar de volgende link te gaan en u aan te melden. 

Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?

Häfele biedt verschillende betaalmethoden aan.

Voldoet u aan onze voorwaarden dan kunt op rekening kopen. Daarnaast kunnen klanten op verzoek ook met iDEAL of Credit Card betalen, we zijn druk bezig om deze betaalmethodes voor iedereen standaard beschikbaar te maken. 

Waar kan ik als particulier producten bestellen?

Wij leveren onze producten alleen aan bedrijven. Dit betekent dat particulieren niet rechtstreeks bij ons kunnen bestellen. Als particulier kunt u wel terecht bij één van onze partners: 
www.meubelbeslagonline.nl
www.klusonderdelen.nl 

Andere online aanbieders voor particulieren zijn:

www.probeslag.nl
www.ijzerwarenwinkel.org
www.meubelbeslagshop.nl

Hoe kan ik mijn order annuleren?

Wanneer u een bestelling wilt annuleren kunt het beste contact opnemen met uw vaste contactpersoon. Uw contactpersoon kunt u vinden op de orderbevestiging of door in te loggen op uw account. 

Kunnen meerdere collega's het account gebruiken?

Als beheerder kunt u verschillende gebruikers aan uw account toevoegen. U kunt met het aanmaken van de gebruiker zelf bepalen welke rechten de gebruiker krijgt. 

Hoe maak ik een gebruiker aan?

Om een gebruiker ofwel medewerker toe te voegen aan uw account, dient u ingelogd te zijn in het hoofdaccount. Vervolgens gaat u in het account naar "gebruiksbeheer". Hier kunt u een medewerker toevoegen of aanpassen. 

Kan ik mijn offertes in de online shop bekijken en bestellen?

Onder "Mijn bestellingen > Mijn offertes" kunt u op elk gewenst moment de status van uw offerte bekijken en deze met een paar muisklikken bestellen. Zodra wij uw offerte hebben opgesteld, sturen wij deze ook naar uw opgeslagen e-mailadres.

In behandeling

Uw offerte aanvraag is ontvangen en wordt verwerkt.

Offerte

Uw offerte is gemaakt en u kunt het nu bestellen. Houd er rekening mee dat u zelf geen reeds aangemaakte offertes kunt wijzigen. Indien u wijzigingen wenst aan te brengen, gelieve contact op te nemen met uw Häfele-vertegenwoordiger.

Besteld

U hebt uw offerte besteld en kunt nu de status van uw bestelling volgen onder "Mijn bestellingen".

Verlopen

De vervaldatum in uw offerte is overschreden. Neem contact op met uw Häfele-vertegenwoordiger of maak een nieuwe offerteaanvraag aan in het winkelwagen.

Geannuleerd

Uw offerte is volledig geannuleerd.

U kunt een nieuwe offerteaanvraag aanmaken in de winkelwagen. In plaats van naar de kassa te gaan, selecteert u daar de knop "Offerteaanvraag".

Waar kan ik mijn orderbevestigingen, leveringsbonnen of facturen als PDF-bestand downloaden?

Orderbevestiging downloaden als PDF

In uw besteloverzicht onder "Mijn bestellingen" heeft u toegang tot alle orderbevestigingen van uw bestellingen. Om een orderbevestiging te bekijken of te downloaden, selecteert u de betreffende order in het orderoverzicht. Binnen de bestelling vindt u linksboven een rood bestelnummer. Na het aanklikken wordt uw orderbevestiging geopend die u kunt opslaan of downloaden als PDF-bestand.

Leveringsbon downloaden als PDF

In uw besteloverzicht onder "Mijn bestellingen > Verzendgegevens & facturen" heeft u toegang tot alle leveringsbonnen voor uw bestellingen. Om een leveringsbon te bekijken of te downloaden, selecteert u de overeenkomstige leveringsbon in het overzicht. In de leveringsbon vindt u rechtsboven, in het rood gemarkeerd, het nummer van de leveringsbon. Na het aanklikken wordt uw leveringsbon geopend die u kunt opslaan of downloaden als PDF-bestand.

Factuur downloaden als PDF

In uw besteloverzicht onder "Mijn bestellingen > Verzendgegevens & facturen" heeft u toegang tot alle facturen voor uw bestellingen. Om een factuur te bekijken of te downloaden, selecteert u de overeenkomstige leveringsbon in het overzicht. In de leveringsbon vindt u rechtsboven, in het rood gemarkeerd, het factuurnummer. Na het aanklikken wordt uw factuur geopend die u kunt opslaan of downloaden als een PDF-bestand.

Retourneren

Mijn product is beschadigd, wat kan ik doen?

Wat vervelend dat er product beschadigd geleverd is. Wanneer u het formulier in deze link invult gaan wij er mee aan de slag.

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?

Wat vervelend dat er een verkeerd product geleverd is. Wanneer u het formulier in deze link invult gaan wij er mee aan de slag.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, dit is mogelijk door het invullen van het retourformulier. Echter maatwerk en klantspecifieke artikelen kunnen niet geretourneerd worden. 

Wat zijn de kosten voor het retourneren van een bestelling?

Wij brengen voor het retourneren van artikelen de verzendkosten in rekening.
Van de creditnota wordt het aandeel van de transportkosten afgetrokken van de waarde van de retour gestuurde artikelen.

Transportkosten:
Pakket <20kg:             € 17.50
Pallet- & lengtevracht: € 65.00

Retourneren met een orderwaarde onder de € 50 is helaas niet mogelijk. 
Bespreek indien gewenst vooraf de details met uw contactpersoon bij Häfele.

Contact

Waar kan ik terecht met vragen over mijn bestelling?

Wanneer u vragen heeft over uw bestelling kunt u contact opnemen met uw vaste binnendienst medewerker. Uw vaste contactpersoon staat vermeld op uw orderbevestiging en online in uw account. 

Waar kan ik terecht met algemene vragen?

U kunt voor algemene vragen contact opnemen met info@hafele.nl of bel ons op 055-5384600.

Op welke tijden zijn jullie bereikbaar?

We zijn bereikbaar op maandag t/m donderdag van 08.00 uur t/m 17.00 uur en op vrijdag van 08.00 uur t/m 16.00 uur.